Invitat în rubrica Amintiri Gustoase din podcastul Cronicari Digitali, Cristian China-Birta a vorbit despre cum pot fi recunoscuți influencerii de food autentici și cum un review negativ ajunge azi să ruineze afaceri.
”Eu care cunosc sute de influenceri și am lucrat cu ei, n-aș zice că sunt fanul multora. Nu neapărat că-s răi sau buni, pur și simplu nu ne-am conectat. Unii mi se pare că sunt prea superficiali, alții că se duc pe orice campanie și sunt prea comerciali, și atunci mă întorc mereu la cei cu care am și o relație mai personală, pentru că deja mi-a câștigat încrederea. Persoana aia nu e plătită de o crâșmă Ia mă și tu și spune ce tari suntem, că nu face așa. Sunt foarte mulți care nu fac așa. Vin, mănâncă, testează de mai multe ori, cum fac și eu”, spune Cristian China-Birta.
În privința blogurilor și site-urilor culinare, Cristian China-Birta a oferit propria rețetă pentru a recunoaște autorii autentici și a-i deosebi de cei care fac copy-paste: ”Mă uit în primul rând la rețete.
Dacă am făcut niște rețete și nu au fost catastrofe pe rețeta lor, atunci mi se pare că am nimerit. De ce zic asta? Unii dintre ei vor să se arate foarte deștepți și când dau rețeta. Și o dau așa cumva ca o poveste, ca o nebunie, mie trebuie să-mi spui clar: 200 de grame le pun la 3 minute, adică așa să nu fie nicio deșteptăciune în rețeta aia a ta, să fie rețeta ca lumea.
Urmăresc puțini, pentru că, din punctul de vedere al bucătăriei, cel mai mare influencer este soția”.
Podcastul Cronicari Digitali, produs de Zaga Brand și Asociația Humart (Human Made Art), vine cu episoade noi în fiecare joi și vineri pe toate platformele de streaming audio și pe www.cronicaridigitali.ro.
Podcastul Cronicari Digitali este susținut de Raiffeisen Bank România și de Electrolux România. Partenerii proiectului sunt convinși că, prin accesul la educație, cultură și tehnologie, putem deveni cea mai bună versiune a noastră.