Cristi Dandeș aka @foodofbucharest comentează în ce fel s-a schimbat bucătăria românească

Creatorul @foodofbucharest, Cristi Dandeș, a vorbit în podcastul Cronicari Digitali, în rubrica Amintiri Gustoase, despre cum a observat că s-a modificat bucătăria românească în HoReCa de când a început proiectul său de observare culinară.

„S-a schimbat foarte mult și se schimbă în continuare. Asta poate mult mai repede în ultimii doi ani decât înainte, cum eram obișnuiți. De exemplu, dacă te gândești acum doi ani cum arătau serviciile de livrare față de cum arată acum, și cât de mult au putut să se dezvolte în această perioadă de doi ani.

Dacă ar fi să mă gândesc cum era acum 10 ani, știu că 80% dintre oameni mă întrebau cum să mănânce într-o cantitate cât mai mare cu un buget cât mai mic.

Ulterior, am văzut ușor-ușor că oamenii încep să devină mult mai atenți la ce mănâncă, cum sunt serviciile și la cum arată locația.”, a spus Cristi Dandeș în discuția purtată alături de Cosmin Dragomir.

De ce restaurantele românești afișează același meniu

Cristi Dandeș crede că meniul restaurantelor românești este un răspuns la cererea publicului și la obișnuințele de consum deprinse din familie.

„Poate că asta este cererea până la urmă. De exemplu, am văzut cum într-o pizzerie napoletană foarte cunoscută, cu un meniu foarte variat, cea mai comandată pizza este Capriciosa, și nu se apropie nimic de ea. În restaurantele românești e același lucru. Degeaba bagi tu niște chestii foarte complexe în meniu, dacă majoritatea va merge pe best-sellers cum e ciorba de văcuță.

E înrădăcinată și oamenii pe aia o vor. Și mie mi-ar plăcea să văd mai multă varietate, dar poate publicul nu e suficient de pregătit pentru asta. Sunt multe chestii care au venit înaintea timpului lor în România și oamenii vor încă să meargă pe clasic și pe safe”, spune creatorul @foodofbucharest în podcastul Cronicari Digitali.

Cristi Dandeș  crede că românii au câteva preferințe clare, dar și noi noi alimente cărora le fac loc în meniu grație influențelor din partea muncitorilor străini care au venit aici cu noi gusturi.

„Cu burgerul și pizza nu ai cum să te bați, dar bucătăria asiatică, bucătăria indiană și pakistaneze, cumva datorită forței de muncă noi venite, au crescut foarte mult în popularitate. Chiar recent am descoperit două restaurante cu mâncare indiană foarte bună, în care trebuie să vorbești în engleză și prin semne, totul este kitsch înăuntru, dar mâncarea este exact cum ți-ai imagina-o în India.”

Podcastul Cronicari Digitali, produs de Zaga Brand și Asociația Humart (Human Made Art), vine cu episoade noi în fiecare joi și vineri pe toate platformele de streaming audio și pe www.cronicaridigitali.ro/podcast.

Podcastul Cronicari Digitali este susținut de Raiffeisen Bank România și de Electrolux România. Partenerii proiectului sunt convinși că, prin accesul la educație, cultură și tehnologie, putem deveni cea mai bună versiune a noastră.

Scroll to Top