În premieră în România, Campionatul Național de Vinuri adresat publicului larg, iubitor de vin, vizează degustarea și aprecierea în orb a vinurilor cramelor românești, în cadrul unor evenimente tematice lunare, axate pe degustarea și promovarea câte unui soi sau sau a unui stil de vinificație (de exemplu roseuri monovarietale, roseuri cupaje, cupaje de roșii, spumante ș.a.).
Prima ediție are în centrul atenției soiul-fanion al țării noastre – Feteasca Neagră și se va desfășura la Hotel Sheraton, sala Platinum, în data de 8 aprilie 2022, de la ora 18.30. Acest eveniment presupune degustarea unui număr de până la 15 vinuri din Fetească Neagră din toată țara. Fiecare participant primește un document, unde poate nota fiecare vin, urmând ca, la final, să se centralizeze mediile. 3 Cele mai apreciate Fetești Negre vor fi premiate în cadrul evenimentului. Plus o surpriză!
POVESTEA. De ce un Campionat de Vinuri pentru public
Povestea acestei serii de evenimente în România începea în urmă cu aproape un an, cred, când m-am întâlnit cu Arcadie – Arcadie Scobioală, un mare iubitor de vin, fondator Arsavi AdMedia și Vinador, și mi-a spus ce face el în Republica Moldova, printre altele – un concurs de vin, gândit pentru publicul larg, în cadrul căruia o selecție de vinuri este degustată în orb și notată. “Este scoasă în evidență și validată astfel părerea publicului, pentru că acești oameni sunt cei care cumpără vin, plătesc pentru vin”, mi-a subliniat Arcadie.
Așadar, un concurs diferit de cele specializate – unde vinurile sunt degustate și punctate de insideri, personalități din industria vinului.
“Venind cu experiența implicării în organizarea de evenimente în domeniu, de la concursuri specializate de profil, la degustări tematice, de când făceam parte din echipa lui Cezar Ioan, la Vinul.ro, precum și a participarii ca jurat la altele, mi s-a părut excepțională ideea de a da ocazia publicului larg, de data asta, să vină la un eveniment unde nu doar să deguste vinuri, dar și să le voteze efectiv și să cunoască mai multe despre vin” – Adriana Popescu
“Pentru că, până la urmă, publicul – consumatorul – este cel care cumpără vin, care vrea să se orienteze mai bine când îl alege, vrea să știe pe ce dă banii. Consumatorul e acum cel care își spune părerea” – Arcadie Scobială
mai multe detalii aici