În fiecare luni. Idei de business în food? Fii la zi cu Food in Trends a.k.a F.I.T., un buletin de știri despre tendințele din lumea largă în ce privește hrana. „De la lume adunate și la lume înapoi date”. În fiecare luni, un experiment pentru 4 săptămâni. Semnat Tiberiu Cazacioc, Observator Gastronomic & Gastroart.
Cine controlează hrana?
Toată lumea vorbește azi, în România, despre diverse conspirații, politice, despre „sistemul” care conduce societatea în mod netransparent. Un pic de transparentizare cu privire la mâncare nu strică. Wayne Roberts, autorul cărții „The No-Nonsense Guide to World Food”, face ordine în masoneria globală a brandurilor. Spune-mi ce mănânci ca să îți spun de la cine mănânci, nu?
Ever wonder why junkfood, pesticides, useful labels, control of marketing to children are untouchable – look who controls #food (so-called) pic.twitter.com/RkLrGGw4hx
— Wayne Roberts (@wrobertsfood) June 25, 2017
Kit-ul de făcut burgeri: Burgabox
După minunatul start-up Blue Apron care a colectat într-o veselie bani de la investitorii amercicani, niște miliarde de dolari, iată că alții nișează modelul. Blue Apron este un business care îți trimite kit-uri de mâncare acasă. Ce Jamila Cuisine și tableta lângă mașina de gătit? Vine cutia acasă, cu de toate, și îți prepari mâncarea. Acum s-a lansat Burgabox. Nu mai vorbim de kit-ul de făcut bere care se găsește pe Amazon, nu?
Burgabox sends you meal kits for every type of delicious burger and we gave it a try pic.twitter.com/VBHn0vipAq
— Business Insider (@businessinsider) June 25, 2017
Sufrageria, locul pentru whiskey tasting?
Bloomberg ne invită la barul de whiskey de acasă. Cineva, Allen Katz, o persoană importantă din S.U.A., mai precis in New York, un antreprenor care se ocupă de whiskey (Rock & Rye sau whisky de 90,4%), și-a licențiat sufrageria ca bar de băuturi, și-a pus colecția la bătaie și oferă whiskey tasting și explicații. Have you ever thought to do a business like this?
The best whiskey bar in New York is this distiller’s living room https://t.co/HKQvyVTUUf pic.twitter.com/kTuWwxpb8y
— Bloomberg (@business) June 25, 2017
Vinul la doză, modă sau tendință a la longue?
De ceva timp, în vest dar și prin România, a apărut vinul la doză. Ireverențioasă abordare, desacralizare, democratizare a consumului? Este o încercare de a penetra în dieta zilnică dar și de a fructifica financiar consumul de vin. Vinul la sticlă, în retail, are un preț. La sticlă, în HORECA, prețul crește. Iar la sticlă și la doză urca astronomic. Dar ceea ce se câștigă este, printr-o abordare nouă, o nouă piață și un nou tip de consumatori. Vinul devine, treptat, un produs alimentar accesibil. Cum? Iei masa de prânz și o doză de vin, rece, on the go.
Will canned wine be the next big thing–or a mere flash in the can? https://t.co/kNSCMlIQRn
— Wall Street Journal (@WSJ) June 25, 2017
„Lapte de soia” sau „brânză tofu”, asociere interzisă în UE
Ce este lapte și ce nu este lapte? Ce este brânză și ce nu este brânză? Sau ce este magiun din prune și ce nu (ca să extrapolăm)? Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că nu se poate folosi ca denumire de produs „lapte din soia” pentru că nu este un lapte de la animale. Cred că doamna Bibiana Stanciulov, cea care luptă pentru produsele generice și respectarea rețetei originale a unui preparat alimentar, s-ar bucura mult la aflarea acestei vești. Oare vor mai da și alții în judecată? Brânză de burduf care nu este brânză de burduf? Eei?
BBC News – EU court bans dairy-style names for soya and tofu https://t.co/RFKUuEOZ5h
— Top Paddock Dairy (@SheepDairy) June 25, 2017