Ocazie deosebită…baratté a l'ancienne D.O.P. beurre d'Ardenne

Unde ar trebui să fim cu unele produse alimentare din patrimoniul culinar românesc (și nu suntem)?

Este un unt? Dar, dar nu doar unt, produs și preparat oricum, adică industrial. Cerculețul acela galben cu multe steluțe, din dreapta sus, spune multe.

? Că este un produs Denumire de Origine Protejată (D.O.P.) Așa cum vinurile au Denumire de Origine Controlată (D.O.P.) așa și anumite produse agro-alimentare prevăzute în înțelegerile europene dar și în Tratatul de Funcționare al Uniunii Europene, pot afișa însemnul din imagine. Doar în anumite condiții.

?Acordarea dreptului de a purta însemnul specific D.O.P. se face doar în cadrul Uniunii Europene, în baza unui regulament european, pe baza unui proces de certificare/control al procesului de producție.

? Ca să poți obține D.O.P. ca marcă de certificare, nu poți fi de unul singur. Adică doar un producător. Ci UN grup de producători. Pentru că altfel, această schemă publică de certificare, ar fi ca un ajutor de piață. Deci GRUP APLICANT – asociație, cooperativă, mai mulți.

? Ce semnifică totuși D.O.P.? Toate etapele de producție ale untului ilustrat se fac numai în aria geografică stabilită. Materiile prime, procesul de producție, ambalarea, etichetarea, au loc numai în aria geografică stabilită.

? Ei și? Asta ne asigură că este un produs alimentar de calitate, făcut ca pe vremuri!

? În cazul untului din Ardeni, avem avantajul că este preparat după metoda veche, în putinei.  Baratté à l’ancienne.

? Toată această construcție este în termeni teoretici, U.S.P, Unique Selling Proposition, dar într-un mod mai profund, nu doar prin poziționare și atribute de marketing. Ci printr-un complex de atribute reale care fac din produsul agro-alimentar, ceva cu adevărat așezat pe baze reale.

Adică opusul lui „lapte din inima Ardealului”, ceea ce este doar o poziționare de marketing. Produsul ilustrat este de acolo, din Ardeni!

? Poftă bună!

Scroll to Top